واکنش بسیج دانشجویی به اظهارات وزیر علوم در رابطه با مراسم روز گذشته

واکنش بسیج دانشجویی به اظهارات وزیر علوم در رابطه با مراسم روز گذشته به گزارش این با من، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران مجدد نسبت به اختصاص ندادن تریبون به دانشجویان اعتراض کرد.



به گزارش این با من به نقل از مهر، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در صفحه شخصی خود در یک شبکه اجتماعی، خطاب به وزیر علوم، نسبت به در نظر نگرفتن تریبون به دانشجویان در مراسم شروع سال تحصیلی جدید معترض شد.

به گزارش این با من به نقل از مهر، روز گذشته (۲۱ مهر ماه) مراسم شروع سال تحصیلی جدید با حضور دکتر مسعود پزشکیان در دانشگاه تهران انجام شد و بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با نصب پلاکارد «خدا لعنت کند آن دست هایی را که تلاش نموده اندو می کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیر سیاسی کنند» از رئیس جمهور استقبال کردند.
از هفته پیش برخی تشکل های دانشجویی همچون بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه هایی به وزیر علوم و رئیس جمهور خواهان سخنرانی در این مراسم شده بودند. در مراسم روز گذشته، برخی دانشجویان در آغاز شروع سخنرانی پزشکیان اعتراض کردند که رئیس جمهور به یک نفر از آنها (مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران) اجازه داد در زمان سخنرانی او، صحبت کند. این در حالی بود که یک نفر از دانشجویان دکتری دانشگاه تهران به نمایندگی از دانشجویان سخنرانی کرده بود.
دکتر حسین سیمایی صراف؛ وزیر علوم بعد از پایان برنامه در جمع خبرنگاران درباره ی این اعتراضات اظهار داشت: همه تشکل ها به عدالت و بدون تبعیض باید تریبون داشته باشند و وقت آن هم ۱۶ آذر است. امروز جشنواره شروع سال تحصیلی است و طبق سنت چهل ساله استادها، مدیران دانشگاهی و رتبه های برتر و خانواده های آنها در این مراسم حضور داشتند.
وی اضافه کرد: هر جلسه ای اقتضای خاص خودش را دارد. کارمندی، دانشجویی و... نیاز به یک جلسه جداگانه دارد و با احترام انجام می شود.
وزیر علوم اظهار داشت: نمی شود تنها به یک تشکل تریبون داد. اگر به ۱۶ تشکل هم بخواهیم تریبون بدهیم که زمان زیادی نیاز دارد و سایر افرادی که در جلسه حضور دارند با آن همراهی نمی کنند چون استاد و مدیر دانشگاهی مسئله مشترک با دانشجو ندارد. بدین سبب جلسه دانشجویی باید جداگانه اجرا شود.


منبع:

1403/07/25
09:28:36
5.0 / 5
42
تگهای خبر: دانشجو , دانشگاه , نمایندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما