معاون نهاد رهبری خبر داد؛

مکاتبه با وزارت علوم و بهداشت برای اصلاح شیوه نامه جدید انضباطی

مکاتبه با وزارت علوم و بهداشت برای اصلاح شیوه نامه جدید انضباطی به گزارش این با من، معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاهها از مغایرت و اختلاف شیوه نامه جدید انضباطی با بخشنامه شورای عالی انقلاب فر هنگی آگاهی داد و اظهار داشت: در همین جهت با وزارت علوم و بهداشت مکاتباتی شده است.



حجت الاسلام مهدی فاطمی پور، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان اظهار داشت: ما یک بخشنامه انضباطی دانشجویی داریم که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
وی افزود: شیوه نامه ای که وزارت خانه ها بر طبق آن می نویسند، شیوه نامه اجرای آن بخشنامه است و نمی تواند مخالف بخشنامه باشد، اگر موردی پیش بیاید که شیوه نامه وزارت خانه ها مخالفت با بخشنامه باشد، طبیعتاً شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام موضع می کند و دستگاه مورد نظر باید شیوه نامه را اصلاح نماید.
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد افزود: وزارت علوم و وزارت بهداشت بتازگی شیوه نامه ای را منتشر نموده اند که برخی موارد آن با بخشنامه تطابق ندارد، برهمین اساس ریاست نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مکاتبه ای کرده اند و موارد مغیر با بخشنامه انضباطی را متذکر شدند.
وی اضافه کرد: از همین رو باید در وزارت علوم و بهداشت اصلاحاتی صورت گیرد. پیگیری هایی نیز دراین زمینه در حال انجام می باشد و با افرادی که متولی امر هستند صحبت شده است تا اصلاحات صورت گیرد.
حجت الاسلام فاطمی پور اضافه کرد: درباب برخورد و مواجهه با برخی اقدامات و کارهای دانشجویان ممکنست نگاه ها متفاوت باشد ولی به هر جهت، نگاه ما این است که تا جایی که می شود در صورتیکه فردی در دوران دانشجویی خطایی مرتکب شد نحوه برخورد طوری باشد که اثر تربیتی روی آن داشته باشد و دانشجو متوجه اشتباه خود بشود، این نحوه مواجهه بهتر از این است که با فردی که جدیدالورود اجتماع می شود در همان ابتدا اگر خطایی از وی سر زد، برخورد قضائی یا امنیتی شود.
وی افزود: ما نگاهمان به بخشنامه انضباطی، بخشنامه ای است که با آن می شود جلوی تخلفات را در فضای دانشگاه گرفت و می تواند بجای برخوردهایی مانند جرم و برخورد قضائی، برخوردهای انضباطی کرد.
روز گذشته نیز علی خضریان نماینده تهران در نامه ای به حجت الاسلام نصرالله پژمان فر رییس کمیسیون اصل ۹۰ خواهان ورود این کمیسیون به موضوع بازبینی در بخشنامه انضباطی دانشجویان شد.
در قسمتی از این نامه آمده است: ضمن آرزوی توفیق، احتراماً به استحضار می رساند وزرای محترم علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۲۴ مبادرت به بازبینی شیوه نامه بخشنامه انضباطی دانشجویان نموده اند که این شیوه نامه به شماره ۱۸۵۴/۶۰۰/ د به دانشگاه های تابعه ابلاغ گردیده است.
جدای از این که تغییر شیوه نامه انضباطی مستلزم کار دقیق کارشناسی است و طبیعتاً امری زمان بر است؛ به همین دلیل تعجیل در تغییر شیوه نامه آن هم بدون لطمه شناسی شائبه این که این اقدام فقط با اهداف سیاسی انجام شده است که حتی در مواردی دارای غلط املائی است! بررسی شیوه نامه فوق نشان میدهد در مواردی این شیوه نامه با بخشنامه انضباطی دانشجویان که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب ۱۳۷۴/۶/۱۴ رسیده است، انطباق ندارد.

1403/07/21
13:12:34
5.0 / 5
67
تگهای خبر: آموزش , دانشجو , دانشگاه , دبیر شورای عالی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما