در گزارش این با من عنوان شد؛

رقابت ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی علوم پزشکی در آزمون المپیاد علمی

رقابت ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی علوم پزشکی در آزمون المپیاد علمی مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان و رییس کمیته فنی المپیاد علمی با تشریح آزمون غربالگری چهاردهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی از برگزاری الکترونیک این آزمون آگاهی داد.


دکتر محمد بهناز در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: در آزمون غربالگری چهاردهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی تعداد ۲ هزار و ۵۱۳ دانشجو از ۷۰ دانشگاه علوم پزشکی دولتی و آزاد شرکت می کنند که از این تعداد یک هزار و ۲۱۴ نفر زن و یک هزار و ۲۹۹ نفر مرد هستند. وی ادامه داد: آزمون غربالگری چهاردهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی بامداد روز پنجشنبه ۱۹ خرداد در ۴۰ حوزه امتحانی در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می گردد و نسبت به دوره های قبلی تغییر چندانی ندارد. رییس کمیته فنی چهاردهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی گفت: آزمون غربالگری چهاردهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی بصورت الکترونیک و شامل انواع مختلفی از سوالات همچون MCQ، SC، KF، CRP، PUZZLE، EM و سوالات صحیح و غلط است. سوالات آزمون ها بصورت متنوع و ساختارمند و بمنظور ارزیابی توانمندی سطوح بالاتر دانشجویان طراحی شده است. زمان آزمون ها هم بنابر تفاوت حیطه ها از ۱۲۰ تا ۲۴۰ دقیقه طول خواهد کشید. وی با اشاره به تغییرات چهاردهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی نسبت به دوره های گذشته اشاره کرد: موضوعات حیطه های المپیاد در جلسه آینده دبیرخانه المپیاد نهایی می شود. ضمن این که توجه به موضوعات روز همچون تحقق شعار سال و هوش مصنوعی در اولویت کاری دبیرخانه المپیاد است. بهناز گفت: چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در حیطه های استدلال بالینی، تفکر علمی در علوم پایه، مدیریت نظام سلامت، کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم، آموزش پزشکی و مطالعات میان رشته ای علوم انسانی و سلامت انجام می شود. رییس کمیته فنی چهاردهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی افزود: در این دوره موضوعات حیطه های ۶ گانه شامل «دروس اصلی پزشکی (داخلی، کودکان، زنان و جراحی)»، «کلیات آموزش پزشکی»، «ابعاد سلولی مولکولی سلامت روان (Cellular and Molecular aspects of Mental Health)»، «مدیریت منابع در کسب و کارهای دانش بنیان»، «تعارض منافع در سیستم سلامت کشور»، «تحلیل و نقد پژوهش های زیست پزشکی از منظر علوم انسانی سلامت» است.

1401/03/23
09:32:55
5.0 / 5
737
تگهای خبر: آزمون , آموزش , استعداد درخشان , پژوهش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما