کارخانه هوشمند نیسان به دست ربات ها می چرخد
در ˮکارخانه هوشمندˮ شرکت نیسان به ندرت میتوان نیروی کار انسانی یافت. ربات ها تمام فعالیتهای این کارخانه همچون جوشکاری و نصب را انجام می دهند. این ربات ها رنگ کاری و بررسی رنگ را هم برعهده دارند.
به گزارش این با من به نقل از ایسنا و به نقل از تک اکسپلور، "هیدیوکی ساکاموتو"(Hideyuki Sakamoto) معاون اجرایی نیسان در طول بازدید از خط تولید خودرو های اسپرت آریا(Ariya) در روز جمعه در کارخانه "توچیگی"(Tochigi) اظهار داشت: پیش از این، افراد برپایه تجربه تولید را انجام می دادند اما حالا ربات ها با کمک هوش مصنوعی و بررسی داده های جمع آوری شده می توانند این کار را انجام دهند.
به قول شرکت نیسان، این کارخانه که در حومه شهر توکیو قرار دارد مقرر است قبل از ماه آوریل شروع به کار کند. خط مونتاژ این کارخانه بگونه ای است که هر سه مدل خودروی برقی، بنزینی و "ای پاور"(e-Power) که تلفیقی از این دو است را تولید می کند.
کارگران این کارخانه می توانند بر کارهای ماهرانه تری مثل تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از ربات ها و نگهداری از تجهیزات تمرکز کنند.
همه ی شرکتهای خودروسازی درحال کار بر روی فناوری رباتیک هستند که می تواند به آنها در پاسخگویی سریع به تقاضای بازار کمک نماید.
در این کارخانه، بازوهای مکانیکی غول پیکر با نمایشگرهای بزرگ از زوایای مختلف روی سطح خودرو ها نور می تابانند تا دوربین ها کوچک ترین عیب و ایراد را تشخیص دهند.
دستگاهی دیگر هم به سرعت سیم هایی به دور یک شی فلزی می پیچد. چیزی شبیه به یک قرقره بزرگ که بخشی از موتور نیسان و جایگزینی برای آهن رباهای خودرو های برقی امروزی است. به نقل از شرکت نیسان این نوآوری احتیاج به مواد نادر را برطرف کرده و سبب کاهش هزینه ها شده است.
نیسان می گوید که فناوری های استفاده شده در کارخانه "توچیگی" به تدریج در سایر کارخانه های جهان همچون شرکت رنو که شریک آنها است مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
"ساکاموتو" می گوید، تخمین هزینه های صرفه جویی شده کار دشواری است اما تولیدات باید با کمبود نیروی کار، همه گیری کووید-۱۹ و کاهش انتشار کربن سازگار باشد تا بتوان به کاهش تغییرات جوی کمک کرد.
شرکت نیسان امیدوار است تا سال ۲۰۵۰ به انتشار صفر خالص دی اکسید کربن برسد.
به نقل از این شرکت، نوع جدیدی از فرایند رنگ آمیزی با انجام همزمان رنگ آمیزی و پخت رنگ، سبب کاهش ۲۵ درصدی مصرف انرژی می شود. پیش از این بدنه آلمینیومی ماشین باید جدا از سپرهای پلاستیکی آن در دمای متفاوت پخته می شد.
منبع: این با من
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب