عضو هیأت علمی دانشگاه لیدز انگلستان عنوان كرد

قوانین تسهیل گر از دلایل موفقیت انگلستان در رسیدن به جایگاه دوم جهانی اکوسیستم استارتاپی

قوانین تسهیل گر از دلایل موفقیت انگلستان در رسیدن به جایگاه دوم جهانی اکوسیستم استارتاپی به گزارش این با من، عضو هیأت علمی دانشگاه لیدز انگلستان، نقطه قوت این کشور برای رسیدن به جایگاه دوم جهانی اکوسیستم استارت آپی از سال ۲۰۱۷ تابحال را وجود قوانین تسهیل گر، دسترسی به دانش فنی نیروی انسانی(جذب استعدادها از کشورهای مختلف)، دسترسی به منابع مالی و زیرساخت های قوی برشمرد.


به گزارش این با من به نقل از ایسنا، رویداد «انتقال تجربه با عنوان بررسی اکوسیستم نوآوری و کسب و کار کشور انگلستان» با هدف بهره برداری از تجربیات در سطح بین الملل برای صاحبان ایده، دانشجویان، فارغ التحصیلان، اساتید، هسته ها و شرکتهای نوپا در محل سالن پندار پارک علم و فن ‍آوری دانشگاه تهران برگزار شد.
قاسم زعفریان، عضو هیأت علمی دانشگاه لیدز انگلستان، در این رویداد چشم اندازی از استارتاپ های کشور انگلستان، عرضه کرد و ضمن توصیف اکوسیستم استارت آپی این کشور در ادامه برنامه های توسعه(اسکیل آپ) استارتاپ ها، فرصت های سرمایه گذاری، نقش دانشگاه ها در موفقیت استارتاپ ها و راه های ورود به بازار جهانی را شرح داد.
وی، با بیان برخی عامل های مؤثر در رشد استارتاپ ها نظیر شتاب دهنده ها و مراکز رشد، دانشگاه ها، اعطای گرنت ها، برگزاری رویدادها و کارگاه ها، شبکه و مواردی از این قبیل، در ادامه به رشد قارچ گونه سیستم های حمایتی مانند شتاب دهنده ها و مراکز رشد در انگلستان از سال ۲۰۱۶ و تمرکز آنها بر فن آوری‎های مانند هوش مصنوعی AI) ) و نیمه رساناها اشاره نمود.
این عضو هیأت علمی دانشگاه لیدز انگلستان، در ادامه ضمن توضیح تفاوت شتاب دهنده ها و مراکز رشد نمونه هایی از شتاب دهنده ها و مراکز رشد کشور انگلستان، را معرفی نمود و بر لزوم توجه به برنامه اسکیل آپ این مراکز برای استارتاپ ها تاکید کرد.
زعفریان، با معرفی ایمپکت هاب ها (impact hub) و اهمیت شاخص هایی که این مراکز برای ارزیابی عملکرد دانشگاه ها به وسیله سیستم آموزش عالی انگلستان تعریف کرده اند، در ادامه تصریح کرد: به این صورت که در هر دانشگاه یک کرسی با عنوان پروفسور ایمپکت بوجود آمده و افراد متخصص در حوزه های مختلف صنعت، با تجربه و دانش کافی، ایمپکت هر ایده استارتاپی را بررسی می کند.
وی، ساختار UKRI را بعنوان سیستم سرمایه گذاری در نظام آموزش عالی انگلستان با سرمایه سالانه شش میلیارد پوندی دانست که شامل هفت شوراست و هر استارت آپ بسته به زمینه فعالیت خود می تواند از هریک از این شوراها به جذب سرمایه اقدام نماید.
این عضو هیأت علمی دانشگاه لیدز انگلستان، در پاسخ به پرسش های حضار به سیاست تجمیع منابع در دانشگاه ها و مراکز رشد و غیره در انگلستان اشاره نمود و پیشنهاد کرد که پارک های علم و فن آوری در ایران با دانشگاه تهران همکاری و به سمت رشد ملی و منطقه ای حرکت کنند.
پارک علم و فن آوری دانشگاه تهران با همکاری اداره کل سیاست گذاری فن آوری و نوآوری دانشگاه تهران، رویداد «انتقال تجربه با عنوان بررسی اکوسیستم نوآوری و کسب و کار کشور انگلستان» را با هدف آشنایی علاقه مندان با خدمات مختلف دانشگاه ها، پارک های علم و فن آوری و اکوسیستم نوآوری و کسب و کار کشور انگلستان روز سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ برگزار کرد.




1403/06/05
12:28:19
5.0 / 5
211
تگهای خبر: آموزش , اساتید , تخصص , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما