مدیر امور نخبگان وزارت بهداشت:
2500 دانشجو در پانزدهمین المپیاد علمی علوم پزشکی شرکت می کنند
به گزارش این با من، مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت از شرکت دو هزار و پانصد نفر در پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی اطلاع داد.
به گزارش این با من به نقل از وزارت بهداشت، دکتر مهدی باقری با بیان این مطلب که پانزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی در ۵ حیطه برگزار می شود، اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۲۲ نفر در المپیاد سال جاری شرکت می کنند که میزان استقبال نسبت به سالهای گذشته باوجود حذف یک حیطه بیشتر هم شده است. وی ضمن اشاره به این نکته که هدف اصلی المپیاد علمی؛ ترویج تفکر خلاق، تشویق کارتیمی، ایجاد روحیه و نشاط کار علمی و دانشجویی، کوشش برای ارتقای توانمندی دانشجویان در نقد و حل مسائل نظام سلامت کشور در فضایی صمیمی، اخلاقی و پرنشاط و تشویق تبادلات علمی بین دانشگاهی است، اضافه کرد: پانزدهمین المپیاد علمی شامل ۵ حیطه استدلال بالینی، آموزش پزشکی، همگرایی در علوم پایه، کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه و مدیریت نظام آموزش و سلامت است. باقری بیان نمود: المپیاد علمی شامل مرحله غربالگری کشوری( انفرادی اول) و انفرادی دوم و ۲ مرحله آزمون گروهی می باشد. مرحله آزمون انفرادی اول در تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی برگزار می گردد و مرحله دوم انفرادی و گروهی در اوایل مهرماه برگزار و در مراسم اختتامیه افراد برگزیده در هر حیطه برای کسب مدال و یا دیپلم افتخار معرفی خواهند شد. وی خاطرنشان کرد: با عنایت به حواشی فعالیت و ایجاد کانال ها و گروههای متفرقه و تشکیل کلاس های بدون تائیدیه دفتر امور نخبگان، معاونت آموزشی وزارت بهداشت خود مرجعیت توانمندسازی دانشجویان را بر عهده گرفت و برنامه جامع توانمندسازی در چارچوب دوره های آموزشی پودمانی را برای دانشجویان برگزار کرد ودر کنار آن هم کارگاه های تعاملی، سمپوزیوم ها و وبینارهای توجیهی برای دانشجویان عرضه شد. مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت تصریح کرد: علاوه بر کسب رتبه، تفکر خلاق هم بعنوان شاخص ارزیابی دانشجویان در المپیاد علمی در نظر گرفته می شود و در جهت پاسخگویی اجتماعی از ظرفیت برترین های المپیاد علمی در قرارگاه راهیان پیشرفت برای حل چالش های نظام سلامت استفاده خواهد شد. عناوین موضوعات مرحله اول انفرادی در حیطه ها شامل: حیطه استدلال بالینی: میکروبیوم روده و بیماری ها حیطه آموزش پزشکی: کلیات آموزش پزشکی با تمرکز بر آموزش مبتنی بر محیط کار حیطه همگرایی علوم پایه: پروبیوتیک حیطه کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه: شبیه سازهای آموزشی حیطه مدیریت نظام آموزش و سلامت: ادغام آموزش و نظام سلامت برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی مطابق آئین نامه های استعداد درخشان می توانند از تسهیلات درنظر گرفته شده برای نخبگان بهره مند شوند.
منبع: این با من
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب